In januari is het zover. Nederland moet aan de Werkkostenregeling. Los van de fiscale detaillering is er nog een andere belangrijke vraag: hoe organiseer ik dit binnen mijn kantoor en ten behoeve van mijn klanten? Niemand is gebaat bij ingewikkelde min of meer handmatige procedures om de Werkkostenregeling in de financiele administraties vast te leggen. Anno 2015 moet dat geautomatiseerd kunnen. Uw software moet daar wel klaar voor zijn.
Er zitten nog meer dan genoeg fiscale vragen aan en rond wat er nu wel of niet onder de WKR gebracht moet of kan worden. Daar hoort ook eens nog de vraag bij wat een ondernemer allemaal in de regeling zou willen onderbrengen. De consequenties, en daarmee de vragen, zijn duidelijk: welke personeelskosten en -faciliteiten kunnen wel of niet onder de WKR worden gebracht? Een ander probleem is hoe u de vastlegging van de WKR organiseert, zodat de regeling administratief inzichtelijk en toetsbaar is.
De 10 vragen die u aan uw softwareleverancier(s) moet stellen over de WKR (pdf)
Bron: 15-09-2014 13:00 Accountancynieuws nr. 15
ManagementStyle.nl
Het bericht De 10 vragen die u aan uw softwareleverancier(s) moet stellen over de WKR verscheen eerst op ManagementStyle.nl.
De 10 vragen die u aan uw softwareleverancier(s) moet stellen over de WKReq design, websites webshops & internet marketing
Geen opmerkingen:
Een reactie posten